Codzienność

Codzienność

poniedziałek, 4 czerwca 2018

poniedziałek

Dziś poszłam spać po czwartej. Niebo już szarzało i ptaki zaczęły  się odzywać. Najpierw pierwsze odezwały się wróbelki tuz za oknem gniazdujące w tui i jałowcu. Później odezwała się gdzieś dalej kukułka i kosy, a jeszcze później usłyszałam głosy bażantów. Dzień wstawał powoli, a ja zamiast spać leżałam zasłuchana. Po chwili zapiał kogut u sąsiadki. Niby mieszkam w mieście, a poczułam się jak na wsi i chwała naturze za to :) Oby częściej...

Ogród w donicach jak na razie się sprawdził. Kabaczki mamy zjadły ślimaki, a moje jeszcze trwają i rosną jak na drożdżach. Dostały dobra ogrodniczą ziemię i są regularnie, obficie podlewane.Trzeba pomyśleć o zasilaniu. Chcę kupić suchy obornik. Mam tez zamiar na bieżąco robić nawóz z pokrzyw. Na razie z pracą w ogrodzie mam przerwę, bo doprowadzam do porządku kuchnię. Jutro może skończę i wtedy z powrotem do ogrodu wyjdę. Mam sporo plewienia. Poza tym trzeba zacząć niszczyć chwasty. Chciałam to zrobić konewką, ale podobno lepszy jest opryskiwacz. Planuje więc go kupić. Muszę koniecznie w tym roku doprowadzić do porządku podwórko, sad, dwa miejsca na rabaty kwiatowe i kawałek ogrodu. W ogrodzie muszę niestety zniszczyć zarośnięte przez perz truskawki i poziomki. Szkoda mi ich, ale ratować nie ma co, bo perz jest wszędzie. Gdy go zniszczę to w przyszłym roku ponownie truskawki i poziomki posadzę.

Za około dwa, trzy tygodnie przyjedzie do mnie gość. Ma mi pomóc w pracach koło domu. Tym razem ma wykosić podwórko, pociąć meble, pomóc przy sprzątaniu strychu i przy niszczeniu perzu. Następnym razem przyjedzie pod koniec lata. Bardzo na te jego wizyty czekam, bo wprowadza trochę życia do mojego domu i trochę roboty popchnie.

Kupiłam urocze drobiazgi do kuchni...




2 komentarze:

  1. Dawno nie było mnie w blogosferze . Widzę zmiany korzystne na Twoim blogu. Warzywniak w donicach sprawdzi się na pewno . Dodatki do kuchni kupiłaś urocze, bardzo mi się podobają . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam