Codzienność

Codzienność

sobota, 10 czerwca 2023

sobota

U mnie w ogródku przed domem zrobił sie tłok. Coś trzeba poprzycinac, a coś przesadzić. Teraz to wyglada nieporzadnie. Clematis, jeden z dwóch jest całkiem zasłoniety i chyba kwitnąć nie będzie. Trzeba by przesadzić lilak, bo przysłania winorośl. Różowa winorośl za to pięknie rośnie. Jutro trzeba będzie dać jej dragi, bo musi sie po czymś piąć. Za to po drugiej stronie domu rośliny kiepskie. Chyba nie przepadają za towarzystwem sumaka. Na razie chcę kupić jeszcze coś na skalniak. W zasadzie już wybrałam. Posadzę na ulicy. Już wiele miejsca na rosliny nie mam. Szkoda, bo cieszy mnie patrzenie jak rosną...

Już teraz cieszę się na nową rabatę w okolicy tarasu. To w przyszłym roku.

U nas jest problem z dzikami. Spacerują po ulicy nawet w dzień. Chodzi jeden dzik samotnik i on jest dość płochliwy. Kiedyś był parę metrów od mojego Krzyśka. To było rano gdy Krzysiek szedł do pracy. Chodzi tez locha z młodymi i takie spotkanie moze być juz niebezpieczne.

Myślę czy by nie kupić wypalarki do chwastów. Mam popękany chodnik i targanie zielska spomiędzy płyt jest dla mnie zbyt trudne. Koszę je tylko.

Zaczęłam robić przetwory. Na pierwszy ogień nalewka z czarnego bzu i dzem z truskawek. Dżem moze jeszcze jeden zrobię. Mam masę czarnych porzeczek i zrobię dżem o ile ptaki ich wcześniej nie zjedzą. W tym roku trzeba będzie juz zrobić bigos z kabaczka, leczo i sos chiński. Dzemów będzie mniej. Trzeba też zrobic trochę ogórków w musztardzie i curry.

Kurs mindfulness taki skrócony prawie skończyłam. Teraz kupuję książki na ten temat, bo chcę w to wejść głębiej.




2 komentarze:

  1. Ogórki w musztardzie i curry- pycha, bardzo lubię. Czy robisz też ogórki kiszone? kreska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie robię kiszonych, bo kupuję ogórki i są przenwożone i później dziury w nich...

      Usuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam