Codzienność

Codzienność

środa, 12 maja 2021

środa

Z moich kotów najstarszy jest Mruczuś. W tym roku kończy 15 lat. Znalazłam go na ulicy przed domem w nocy. W zasadzie to on mnie znalazł, bo biegł za mną co sił... Był malutki nie miał jeszcze chyba 8 tygodni. To cudowny kot. Ostatnio natura mu sie nieco zmienia. Zawsze był bardzo przymilny i do nas i do kotow. Ostatni jednak stał sie humorzasty. Już nie tak często przychodzi do mnie i czasem kuli uszka gdy inne koty chcą się przytulać albo go głaszczę. Jest jednak jeszcze sprawny, zdrowy i nie wyglada na swoje lata. Oby długo jeszcze był z nami. ..


Nadal jestem na diecie. W poniedziałek minął tydzień. Szybko leci i efekty są, bo spadło kilka kilogramów. Chcę zrzucić jeszcze 3 kg. Zejdzie do końca maja, ae zobaczę jak długo waga będzie spadać. Kolejny etap we wrześniu. Chcę ten rok zamknąć wagą 76 kg. Będę się odchudzać aż zobaczę 68 kg. Może 66. Miao być 58 ale zrezygnowałam, bo jestem zdrowa, sprawna, a wygląd nie jest najważniejszy.

Ostatnio nie jem prawie węglowodanów. Jem bialko i warzywa. Często jem śledzie. Lubię różne kotlety.

kotlety ze śledzi jajek

- śledz moczony

- 4 jajka

- olej

- bułka tarta

- przyprawy/teraz z zielnika/

- cebula

śedzia i 3 jajka ugotowane na twardo rozdrobnić, dodać jajko świeże, przypieczoną cebulę, bukę tartą i przyprawy. Wymieszać, uformować kotlety i smazyć na rumiano z obu stron na oleju.

Prace koo domu idą planowo. Teraz podgonimy, bo Krzysiek ma urlop. Drzewo z ogrodu wycięte prawie wszystko. Zostało tylko dla Sebastiana do piły łańcuchowej. Został sad i podworko po kurach, bo jednk wezmę się za niego w tym roku. Gdy przyjedzie Sebastian nauczy mnie obsugi piły łańcuchowej. Ta co kupiam jest lekka i akumulatorowa. Nie trzeba ciągnąć za sznurek, to ją uruchomię. Posiane prawie wszystko, skrzynie przygotowane. Na sadzonki czekam, wąż naprawiony. Teraz gdy wąż jest dobry mogę zagospodarować też kawałek w ogrodzie, bo da się go podlewać. Myślę o wysianiu fasolki szparagowej. Już rosła kiedyś w tym miejscu i zbiór był ładny. Oby tylko nic jej nie wyżaro. Dziś idę wycinać do sadu. Chcę też wysiać dynie ozdobną i ogórki w szkarence domowej

Trawa bują aż miło, a ja nie mam czym kosić, bo kosa spalinowa jest uruchamiana na sznurek, a ja tak nie potrafię. Muszę kupić akumulatorowa, a pieniędzy brak, bo ciągle wyskakują nowe wydatki. Krzysiek oszczędności ruszyć nie chce. Podkaszarkę mam wybraną i tylko jechać do sklepu.

Nadal robię zdjęcia, ae teraz nie cykam tylko pracuję nad kompozycją, uważam na tło, kadruję. Mam zamiar ćwiczyć nadal, bo ma być coraz lepiej. Zdjęcia kulinarne mi sie podobają jeśli chodzi o stylizację. Mam problemy techniczne, bo nie tak bywa z ostrością i światłem.











7 komentarzy:

  1. Mruczek nie wygląda na tej fotce na starszego kociego pana, charakter mu się zmienia bo na starość to się spokój ceni. Jednakże dla spokojności można by go przebadać za jakiś czas jak mu się ta niechęć do kontaktów towarzyskich będzie utrzymywała. Czasem koty tak dają znać że się niespecjalnie czują.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam , że chcesz uczyć się ciąć piłą łańcuchową. Ja się jej tak boję , że jak mąż uruchamia to już uciekam w podskokach 😀😀 piękne zdjęcia. Miłego weekendu 🌻🌻🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się jej boję ale to akumulatorowa a nie spalinowka

      Usuń
  3. Kociak faktycznienfaktycznie wygląda na swoje lata.
    Piła łańcuchowa - podziwiam. Ja takich sprzętów się nie tykam.
    Ładne zdjęcia. Trening czyni mistrza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem trzeba ze sprzętami gdy się chce być samodzielną :)

      Usuń
    2. U mnie obowiązuje tradycyjny podział ról pod tym względem. Ja do garów, chłop do niebezpiecznych narzędzi ;)

      Usuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam