Codzienność

Codzienność

czwartek, 1 stycznia 2015

Nowy Rok, zwyczaje, postanowienia, pastele i obrazki...



No i 1 stycznia. Teraz zima szybko poleci i nastanie wiosna. Kiedyś w ten dzień ludzie ze wsi obsypywali się owsem, żeby w nadchodzącym roku był dostatek ziarna. Robiono sobie też różne psoty typu zastawiania drzwi czy zamazywania okien gliną. Innym zwyczajem było wymiatanie biedy czyli dokładne zamiecienie podłogi jeszcze przed świtem i wyniesienie śmieci na gościniec. Wróżono też pogodę według przysłów np. Na Nowy Rok pogoda, będzie w polu uroda czy Na Nowy Rok jasno to w stodołach ciasno. Inne przysłowia to np. Nowy Rok pogodny zbiór będzie dorodny, Na Nowy Rok przybywa dnia na barani skok. W ten dzień godzono też służbę na przyszły rok.
U mnie dzień będzie spokojny. Spędzimy go w domu. Prawdopodobnie będę malować pastelami, bo wczoraj kurier mi przyniósł pastele w szyftach. Brak mi jeszcze pasteli w kredce, które potrzebne są do rysowania cienkich linii. Poczekam na nie cierpliwie. Technika bardzo mi przypadła do gustu i z pewnością zostanie ze mną. Wczoraj od razu z marszu zrobiłam kilka obrazków doskonale się przy tym bawiąc. Maluje się szybko i kolory można mieszać. Ten najtańszy zestaw, który kupiłam nawet się sprawdza - kolory są ładne i sztyfty za bardzo się nie kruszą. Wzięłam oczywiście zestaw pejzażowy, bo portretów nie zamierzam robić.







Wczoraj też wypisałam sobie noworoczne postanowienia, a raczej plany. Trochę ich jest. I tak:

1. Schudnąć co najmniej 10 kg czyli osiągnąć wagę 81 kg.
2. Uczyć się malowania, rysowania i pisania opowiadań.
3. Wydać książkę z haiku.
4. Zrobić 2 jakieś  kursy typu np. webwritingu.
5. Zrobić tacie tablicę na cmentarzu.
6. Zrobić wreszcie remont rynny, ściany i łazienki.
7. Ogród i sad.
8. Pisać powieść?

Wszystko zapisałam w moim nowym kalendarzu, żeby nie zapomnieć. Kalendarz jest katolicki, książkowy i bardzo praktyczny. Są w nim i porady Hildegardy z Bingen i przepisy. Są też ewangelie, imieniny i jest miejsce na notatki. Nic mi nie powinno umknąć, bo trzymać go będę pod ręką... Oby mi się udało plany zrealizować...Szkoda, że nie wszysko zależy ode mnie...



7 komentarzy:

  1. Realizacji ambitnych planów , uśmiechów losu, wszystkiego najlepszego w nowym roku ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczęśliwego Nowego Roku , spełnienia marzeń i planów prywatnych oraz tych kreatywnych. Piękne prace , pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Realizacji tych planów w takim razie życzę Tobie :) Albo jeszcze jakichś innych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczęśliwego Nowego Roku, realizacji wszystkich postanowień :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam