Codzienność

Codzienność

wtorek, 9 marca 2021

wtorek

Kika dni temu skończyam czytać uzależnienia behawioralne i wnioski mam. Po pierwsze ja jestem uzależniona od internetu, a konkretnie portali społecznościowych. Siedzę, po kilka godzin i czas ucieka. Wchodzę na Facebook czy Vitalię po kilkadziesiąt razy dziennie - śledzę lajki, komentarze i odpowiadam na nie. Już dawno wiem, że trzeba to ograniczyć. Na razie więcej czytam. Oczywiście nie zrezygnuję z blogow, grupy na faceboku czy ze wstawiania wierszy, obrazów. Wszystko jednak ma byc pod kontrolą. Potrzebuję też czasu na naukę w Internecie czy pracę. Nie tylko portale społecznościowe istnieją.

Mam tez problem z jedzeniem. Mam napady i bywa, że jem więcej. Zdarza sie to kilka razy w miesiącu. Robiam specjalny test i wyszło lekkie uzależnienie od jedzenia. Chodzi glownie o węglowodany,

Jest jeszcze Krzysiek i jego uzależnienie od rozwiazywania krzyżowek. Niby nie ma takiego nałogu w klasyfikacji, ale wszystkie cechy nałogu w tym przypadku występują. Jest brak kontroli i intensywifakacja zachowania, jest poprawa nastroju gdy to robi i złość gdy musi sie zająć czymś innym. Jest wycofanie sie z innych zainteresowań. Juz prawie książek nie czyta.

Teraz czytam Psychopatologię. To podręcznik dla studentów, psychiatrow i psychologow. Jest to dość trudne, ale ciekawe, a nawet bardzo. Nie wszystko łatwo rozumiem, bo jest sporo specjalistycznych słów. Nie wszystko muszę zrozumieć. Nie będę przecież prowadzic terapii schizofreni czy depresji. Nie potrzebuję opanować wiedzy o lekach czy elektrowstrząsach. Ja potrzebuję to co jest przydatne na kierunku instruktor d/s terapii uzaeznień. To nie sa studia. Inna sprawa, że niektóre tematy mnie bardzo interesują. Ciekawa jest dla mnie depresja, schizofrenia, choroba dwubiegunowa. Z chęcią czytam o nieprawidowych osobowościach.

Kika dni temu dostaam od mamy książeczkę 100 potraw ze śledzi i intensywnie wypróbowuję przepisy. Przepisy choć są z przed lat sa bardzo fajne. To moje smaki. Robię teraz kotlety. Juz były z kasza gryczaną, jajkami. Chcę zrobić z fasolą, ziemniakami, kasza jęczmienną, serem, pieczarkami.

Kotlety ze śledzi i kaszy gryczanej

- 2 platy śledziowe

- pol cebuli

- łyżka startego sera żoltego

- woreczek kaszy

- jajko

- bułka tarta

- olej

- sól

- pieprz

- przyprawy ziolowe np. tymianek

Śledzie moczyć przez conajmniej godzinę. Kaszę ugotować. Zmielić cebulę, śledzie, kaszę. Dodać bulkę, jajko, ser, przyprawy. Wymieszać, uformować kotety i smażyć na rozgrzanym oleju.

Kupiłam tą książkę...To nie koniec...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam