Codzienność

Codzienność

piątek, 8 września 2017

Piątek

Pogoda już typowo jesienna - chłodno. Moje koty jesień czują, bo jedzą strasznie dużo. Pikuś tez je więcej. Widocznie już teraz chcą nabrać zimowego tłuszczu. Moja mama co dzień w piecu pali. Ja się waham, bo gdy już rozpalę robi się strasznie gorąco. Niedługo jednak chyba już trzeba będzie palić. To, że już nadchodzi jesień bardzo mnie cieszy. Ryzyka upałów już nie ma. W najbliższym czasie trzeba będzie nadać większego tempa w pracy koło domu i w domu. Trzeba wszystko stosunkowo szybko pokończyć. Zostały sienie, pranie i mycie okien. Koniec widać ale do końca września zejdzie. Później tylko remont łazienki i może malowanie ganku. To już będą konkretne prace. Gdy to wszystko uda się załatwić rok będzie bardzo owocny.

Dziś muszę kupić warzywa na sałatki do słoików. Może cukinię albo buraczki. Chcę zrobić trochę sałatek, bo w zimie warzyw nie mam gdzie kupować. Myślę też o kompotach. Może z jabłek i gruszek. Niedługo zacznę również grzyby suszyć. Myślę by z dwa kilo kupić albo i trzy, bo grzyby lubię. Dziś też może już kupię z worek kartofli. Zaczynam jeść frytki i kluski. To zdradliwe węglowodany i chyba muszę postanowić by jeść je najwyżej raz dziennie, bo jak nie to jeszcze przed świętami do 100 kg przytyję i wstyd będzie. 
Poza tym czekam na zioła, które ostatnio kupiłam. Już zostały wysłane i może dziś przyjdą. Trzeba je będzie od razu posadzić. Niech wypuszczą mocne korzonki jak najszybciej.

Ostatnio pisze sporo wierszy... Znowu sprawia mi to przyjemność..

Dom rodzinny

Jutro pójdę na cmentarz
odwiedzić bliskich
zaniose wiązanki
zapale znicze
płomyczek w mojej duszy
wciąż drga


tak bardzo mi was brakuje
dom usnął wraz z wami ciężkim snem
czasem jest jak martwy
nie odpłaca sercem za sercem
czeka na wasze kroki i cienie i trwa
pogrążając się w niebycie
czasem składa dłonie
niczym do modlitwy
i łka cicho
gdy mrok zapada
czy jeszcze kiedyś
wstanie odżyje zanuci

2 komentarze:

  1. Jesień zbliża się szybkimi krokami . Dla mnie żal , bo wolę lato niż jesień. Piękny nostalgiczny wiersz , gratuluję . Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam