Codzienność

Codzienność

wtorek, 27 lipca 2021

Wtorek

Lato w pelni choć upał odpuścił. Mam trochę pracy z cięciem gałęzi sekatorem i pilarką. Muszę wykorzystać porę gdy jest nieco chłodniej zwłaszcza wieczorami. Jestem w trakcie robienia przetworow. Mam do zrobienia okolo 15 słoikow ogorkow w occie, bo kiszonych nie robię od jakiegoś czasu. Niestety kiszone wychodziły z dziurami albo sie rozpadały. To pewnie nawozy. Mam do zrobienia dżemy z brzoskwiń i nalewkę, a także nalewkę z malin. Czekam na jabłka, gruszki i śliwki. Dziś chcę zrobić dżem z borowki amerykańskiej. Mam do suszenia zioła. Mam plewienie i pryskanie perzu. Czas ucieka w dzikim pędzie.

Mam dwie nowe pasje, którym się oddaje z przyjemnością. Po pierwsze audioboki. Teraz slucham Zbrodni i kary. W planach jest Lalka. Krzysiek też słucha. 

Druga pasja to keyboard. Wpadłam totalnie i gram conajmniej godzinę dziennie. Na razie to kawiatura w komputerze ale instrument juz prawie mam, bo pieniadze kończę zbierać. Na keyboard starczy. Kiedyś moze pianino cyfrowe. Na razie uczę się tylko nut literowych i grania głownie jedna ręką. Gram kilka dni i gdy sie pomylę rozpoznaję po dźwięku błąd bez problemu. Wirtuozem nie będę ale mam frajdę, bo melodie można rozpoznać. Idzie mi. Krzysiek juz zasugerował, zebym w Wigilię zagrała kilka kolęd. Kupilam zestaw ponad 200 melodii i teraz po kolei ćwiczę. Są kolędy, pieśni religijne, patriotyczne, dla dzieci i jest muzyka kasyczna - Bach, Chopin, Mozart. To co znam idzie mi łatwo... Teraz ćwiczę Dzisiaj w Betlejem, Cichą noc w 2 wersjach, Wlazł kotek na płotek, Hymn, Barkę, Chwalcie łąki umajone, Hej sokoły, Panie Janie, My pierwsza brygada. Czasem Krzysiek nuci, bo większość piosenke zna.

To czego się uczylam uczę się nadal. Chodzi o angielski, rosyjski i matematykę. Teraz dodatkowo oglądam prawie codziennie film rosyjski w oryginale. Chodzi o język, żeby sie osłuchać.

A na koniec Mruczuś drań. Ostatnio mnie ugryzł, bo go chciałam przesunąć gdy spał. Zęby ma mimo 15 lat i poczułam je....



1 komentarz:

  1. Umiesz sobie stworzyć swój świat, a co do nauki, to wielki szacunek-kreska

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam