Codzienność

Codzienność

piątek, 28 września 2012

Kontuzja,fotki jesienno-letnie i zaległe lektury









                            Dzisiaj u mnie pogoda taka sobie ani ciepło ani zimno. W nocy chyba padał deszcz bo gdy rano mój pan wychodził do pracy jezdnia była mokra.W tej chwili słońce  czasami wygląda nieśmiało zza ciemnych chmur ale grzać nie zamierza.Dziś cały dzień mam raczej ciężki.Od wczoraj okropnie boli mnie palec u nogi tak,że nie chodzę tylko kuśtykam opierając się na pięcie.Podczas mycia okna spadłam z krzesła  i stąd te problemy.Palec strasznie spuchł i zsiniał.Do lekarza oczywiście nie poszłam.Odstraszyła mnie perspektywa  kolejek i ewentualnego prześwietlenia.Na razie do palca przykładam kompres z wody z octem/działa jak altacet/,robię sobie zabiegi Reiki i uzdrawiania pranicznego,obserwuję i cierpliwie czekam co będzie dalej.Jest już troszkę lepiej bo wczoraj palec bolał mnie przez cały czas a dziś tylko wtedy gdy nim ruszam.Jeśli to tylko stłuczenie to powinno przejść.A tu na dodatek dzisiaj jest piątek a więc dzień mojego wyjścia po zakupy.Buta,zimowego wprawdzie ale jakoś założyłam no i poszłam z mamą w roli opiekunki robiąc po drodze kilka zdjęć jesienno-letnich.Kwitnie jeszcze różowa koniczyna, żółciutkie jaskry, kwitną drobniutkie stokrotki ,czasem mlecze i krwawnik ale liście dębu  zabarwiły się już na czerwono.Pięknie zakwitł rozchodnik a na berberysie pojawiły się czerwone o lśniącej skórce, owoce .




                        Po powrocie ze sklepu i rozpakowaniu zakupów,w którym Józek pomagał a jakże, postanowiłam już dalej nogi nie przemęczać,położyłam się więc na kanapie z kotem na kolanach i zabrałam się za czytanie. Książkę ,, Dobre maniery w przedwojennej Polsce "Marii Barbasiewicz dostałam jeszcze w sierpniu na urodziny od mamy i jakoś tak zeszło, że jej do tej pory nie przeczytałam a wygląda naprawdę zachęcająco. Będę miała co robić przez kilka dni.
Rozdziały:
Grzeczność wszystkim należy, lecz każdemu inna
Wzorce zachowań
Maniery wojskowe-sam szyk
Co przystoi kobiecie
Grzeczność kupiecka i nie tylko
Klasyczna elegancja sfer ziemiańskich
Za stołem
W kawiarni,lokalu i na balu
Gafy,pojedynki,kłopoty
Z konwenansem przez życie
 Dzieci i młodzież



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam