Codzienność

Codzienność

czwartek, 20 lipca 2023

czwartek...

 

W warzywniku ruszyło. Kalarepy zaczynaja wiazać i brokuły też ładne. Coś z tego będzie. Ładne są selery i pietruszka naciowa. Obgryzione dynie kwitną. Zamiast więc wszystko co nieudane usunąć ze skrzyń, przygotowuję sie do plewienia.

Jestem w trakcie robienia przetworów. Mają byc ogórki w musztardzie i w curry. Będą jeszcze dzemy i sosy chińskie. Moze leczo. Z fasolki szparagowej zrezygnowałam. Nalewek w tym roku będzie mało, bo zostały z zeszłego roku.

Drzwi są wstawione. Zyskałam przestrzeń około 20m2. To słoneczny, raczej cichy pokój z zachodnia wystawą i wyjściem na dwór. W tym roku wykończyć nie dam rady. W sierpniu zrobię dach od komórki. We wrześniu ocieplenie ściany w sypialni. W październiku ocieplenie w nowym pokoju. Na przyszły rok juz znajomy umówiony. Będzie reszta ocieplenia, malowanie ścian i podłogi oraz taras.

Ja kupiłam paletę i chcę kupić jeszcze kilkanaście. Trzeba się przygotować do sezonu zimowego. Palety potnę w lecie, a Krzysiek zniesie. Drewna powinno wystarczyć na rozpałkę. Na palenie mam około kubika. Chcę kupić jeszcze dwa. Do tego tonę węgla. Palę też grzejnikami.

Przyszykowałam nowe miejsca do spania dla kotów. Koło pieca postawiłam koszyk i od razu któryś kot nasikał. Wyczyściłam i popryskałam preparatem na odstresowienie kotów. Już jest ok. Lubi w tym miejscu spać Majusia. Myślę o jeszcze jednym, dwóch miejscach. Plany to juz są w zasadzie i do tego zaawansowane...

Skończyłam obraz i maluję nastepny...



Wiejskie lato

 

w starym kryształowym lustrze zaklęta jest

beztroska i gorycz minionych letnich dni

widzę chwile bramowane szczęściem

i te gorsze gdy łzy czaiły się w progu

czy pamiętasz łany zbóż

szeptem prawiące o jutrze

wdzięczne chabry i kąkole

i te spacery gdy śpiew skowronka

wisiał nad głowami

a rwący potok ulewę i krzyk sąsiada

że siano przepadło

a smak jagód zerwanych

z krzaczka i żółto złote kurki

śmiejące się w trawie

ile takich chwil jeszcze przed nami

ile wspomnień

dni lat


2 komentarze:

  1. Dużo się u Ciebie dzieje:)))wiersz piękny:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie Twoje wiersze piękne- kreska

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam