Codzienność

Codzienność

poniedziałek, 10 lipca 2023

poniedziałek

 S przyjechał i jest. Działa. Dziś wkręcił kołki pod obrazy. Ma jeszcze naprawić próg, bo kruszy się ocieplenie. Trzeba wstawić kontownik.  Jutro będzie kosił. Jutro znajomy ma przyjść wstawić nadproze do drzwi. Trzeba te drzwi w końcu wstawić. Nie wiem kiedy okno.

Dziś byłam z Megusią do weterynarza. Dostała kroplówkę. Kupiłam też  leki na tarczycę, bo ma chorą oraz antybiotyk i lek na watrobę. Teraz bierze lek na biegunkę. Stolce sa nadal rzadkie ale nie tak często. Ma apetyt i liczę, ze po lekach coś przytyje. Mam dziś kupić oridermyl, bo koty maja nawracające problemy z uszami. Za kilka dni pojadę z Mikusiem do szczepienia.

Czytam wiejską sagę. Nienajgorsza jest. Muszę zamówić kolejne tomy, bo to pozycja drukowana, a nie ebook.

Z ogródkiem mam problem, bo energii do pracy w upały brak. W przyszłym roku chyba juz nie będzie warzywnika. W skrzyniach posadzę kwiaty niewymagające podlewania. Teraz w lecie liczę sobie każdy krok. Nie mam energii by wszystko zasilać, by chronić przed ślimakami. Zaniedałam też teraz teraz kwiatki. Werbenka i żeniszek podsychają, bo trzeba by je chyba podlewać dwa razy dziennie. Ja podlewam  tylko raz. W przyszłym roku już ich nie kupię. Będą pelargonie, begonie stale kwitnace i celozje.

Z powodu braku energii ograniczam też inne działalności. Przetworów będzie mniej i gotuję prostsze portawy, szybsze i w mniejszej ilości garnków. Ma być mniej stania przy kuchni i mniej garnków do mycia. Nie wiem czy energia powróci wraz z jesienią, a moze dopiero wtedy gdy schudnę. O ile powróci...

Znowu piszę wiersze...


***

i znów czerwiec odpłynął

z poranną rosą i wonią jaśminu

wspominam ciebie kolejny raz

poranki dłoń w dłoń

czułe gesty ogień w oczach i pogaduszki

dnie gdy nie pozwalałeś

o sobie zapomnieć i traciłeś czas

na igraszki serc

ciepłe wieczory i noce gdy tęsknota

tętniła w skroniach a dotyk parzył

wspominam ciebie

i miłość pachnąca jaśminem

jeszcze raz

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam