Codzienność

Codzienność

poniedziałek, 15 października 2018

poniedziałek

Odpoczełam i dobrze, bo zaczyna sie u mnie remont. Ściana będzie postawiona z płyty i ocieplona styropianem. Drzwi będą oczywiście drewniane. Znajomy wytnie otwór dla kotów, by mogły do toalety wchodzić swobodnie. Ma mi też pokryć nową papą drewutnię. Nie wiem tylko czy drewutnia wytrzyma. To bardzo stary składzik mojego dziadka. Trzymał w nim wszystko co potrzebne dla pszczół. Trzeba to wcześniej sprawdzić. Do cięcia sa też dwa piece od centralnego. Trzeba poprawić schodki koło furtki i do roboty jest dach nad komórka mojej mamy. Nie wiem czy mama się nie wycofa. Trzeba pokój dzienny pomalować.

Dziś trzeba kupić znicze, bo Wszystkich Świętych tylko patrzeć. To dla mnie bardzo ważny dzień. Mam sporo grobów, bo większość moich bliskich jest już po drugiej stronie. O wszystkie prawie groby dbamy tylko my. Gdy mnie braknie już pewnie nikt o nie nie będzie dbał. Chodzę do moich pradziadków-przodków ze strony mamy, cioć, wujka, taty, dziadków. Pradziadkowie mieli trzy córki w tym dwie byly bezdzietne. Jednej cioci dwoje dzieci umarło tuz poporodzie, a druga dwa razy poroniła. Nie pomogła im nawet mama położna czyli moja prababcia. Ciocie mieszkały w tym samym domu co ja i dbały o mnie gdy byłam dzieckiem. Bardzo byłam z nimi zżyta. Babcia miała tylko moja mamę. Ja też jestem jedynaczką. Mój syn chyba dzieci mieć nie będzie. Jeśli chodzi o groby to trzeba posprzatać. Później jechać ze zniczami i wiązankami. Pojadę ja chyba taksówką, bo moja mama na cmentarzu od dawna nie bywa. Kto posprząta jeszcze nie wiem. Moze Krzysiek. W tym tygodniu trzeba zamówić modlitwę za spokój duszy moich bliskich.

Od soboty mam konto VIP na Zalukaj. Oglądam od początku Downton Abbey. Bardzo mi sie ten serial podoba. Kiedyś obejrzałam chyba 2 sezony tylko. Teraz obejrzę do końca. Sezon na filmy się zaczął.

Mam zamiar kupić dziś albo jutro kolejny świecznik do domu. Świecznik jest kiczowaty ale ma sporo wdzięku. Będzie do kuchni.


2 komentarze:

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam