Codzienność

Codzienność

niedziela, 13 grudnia 2015

Św Łucji, czytnik i gry w tym Simsy...

Dziś św. Łucji. Według dawnych wierzeń od tego dnia należy śledzić jaka pogoda będzie w następne 12 dni co wskaże jaka będzie pogoda w poszczególne 12 miesięcy przyszłego roku.

Kiedy na Łucję mróz smaruj wóz
Łucja głosi jaka pogodę styczeń przynosi 
Po św. Łucji pogoda na koniec grudnia śnieg poda 
Czy w tym roku się sprawdzi?

Dojrzałam już do kupna czytnika i nawet wybrałam model. To nie kindle, bo ten z trudnością radzi sobie z PDF, a ja głównie takie książki czytam, bo zgrywam z Chomika. Jeśli kupuję książki to papierowe. Może to się kiedyś zmieni, bo już miejsca na książki nie mam. Mogę np. powieści kupować w formie e-booków. Czytnik, który wybrałam nie jest drogi i radzi sobie nieźle z PDF. Ostatnio nauczyłam się konwertować e-booki z PDF na EPUB na calibre. Jest to proste.Wychodzą zazwyczaj niezłe. Czasem tylko brak polskich znaków. Czytnik kupię w sklepie stacjonarnym, żeby z ewentualną naprawą czy wymianą problemów nie było. Model jest bez podświetlenia, ale ono jest mi zbędne, bo czytać będę w domu przy lampie.
Ostatnio znowu zaczęłam grać w planszówki. Grałam w wersję karcianą Osadników z Catanu i w Mistrza Słowa. Pobuszowałam też w internecie i kupiłam z okazji świąt dwie nowe gry - Dziedzictwo i Scrabble. Kuszą mnie też inne gry w tym najbardziej Agricola. Jest to jednak dość trudna gra i dlatego z zakupem jej ciągle zwlekam.








Zastanawiam się czy by mi się podobały gry na komputer. Kiedyś grałam w Simsy i nawet byłam zadowolona. Dziś też kupiłam dostęp do Simsów 3 przez platformę Orgin. Chciałam wypróbować czy gra Sims 3 zadziała z moim Windowsem 8. Zapłaciłam parę groszy i grałam przez kilka godzin. Zastanawiam się czy nie założyć sobie konta na Orginie i nie zacząć grać. Wiem, że to strata czasu, ale ponoć w starszym wieku granie w gry także komputerowe jest korzystne. Jeszcze pomyślę...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam