Codzienność

Codzienność

poniedziałek, 1 lutego 2021

poniedziałek

Prawie już koniec diety. Pociągnę do końca tygodnia, ale niekoniecznie. Jeśli zobaczę nadwagę, to zacznę wychodzenie. Niby waga nadal spada, ale jeśli chcę wrócić do diety na poczatku maja, muszę wyjść już. Potrzebuję 3 miesięcy na rozruszanie metabolizmu. Na razie planuję. Kupiłam juz sporo strączkowych w puszkach. Kupiłam też kasze i makarony bezglutenowe, bo muszę ograniczyć białą mąkę. Będę jeść ciemne pieczywo orkiszowe. Mozna je kupić u mnie w sklepie. Zamówiłam oliwę z oliwek.

Od jakiegoś czasu starałam się zmienić coś w swoim zyciu. Chcialam zakończyć tryb wypoczynkowy i urlopowy. Wrociłam do normalnej działalności. Już wreszcie więcej pracuję i działam na innych frontach. To oznacza naukę, porzadki w domu i działalność artystyczną, czytanie. Pisze wiersze. Chcę malować conajmniej jedną akwarelę w tygodniu. Chcę rysować jeden portret. Chcę przeczytać 30 książek w tym roku. Na razie jestem pełna zapału...

Mam problem z rurą od szamba. Ciągle sie luzuje i z niej solidnie kapie. W piwnicy juz jest basen olimpijski, chodź Krzysiek wylewal wiadrami. Dziś był brat Krzyśka i zakrecił jakąś taśmą. Na razie jest w porzadku.

Idzie wiosna i chcę zmienić godzinę wstawania z łóżka. Nie chcę tracic połowy dnia na spanie. Chcę wstawać o 10 najpoźniej. To oznacza, że muszę zasypiać o koło 1. Teraz to czwarta. Kiedyś gdy byłam młodsza spałam do 8-9, bo chodziłam babci do sklepu. Już dzialam i teraz o 2 staram sie kłaść do łóżka. Na razie mi idzie dobrze...

Martwi mnie zapowiadany mroz. Chyba trzeba będzie donice z roślinami wnieść do sieni.

***

 

Nie mów nic

wiatr w kominie szepce za ciebie

płomień świecy pełga delikatnie

po twojej twarzy

pieści sylwetkę

dodaje miękkości włosom

powiedz

czy wieczór spowity w biały tiul

pachnący szadzią

gasi ogień w twoim sercu

czy go wzmaga

 


 


2 komentarze:

  1. Byc moze, ze takie nietypowe godziny snu maja negatywny wplyw na wage.

    "..wieczor .. pachnacy szadzia" - pieknie to wyrazilas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znowu piękny wiersz☺kreska

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam