Codzienność

Codzienność

niedziela, 21 października 2018

niedziela

Kupiłam uroczy zegar z Bolesławca. Lubię oryginalne zegary. Miałam dwa antyki ale niestety nie dałam ich do renowacji i zostały zjedzone przez korniki. Szczególnie szkoda mi jednego, bo to był oryginalny sygnowany zegar gdański. Teraz juz takiego nie kupię. Mama też ma dwa w tym jeden sprawny ale dać nie chce. To nie są zegary gdańskie ale wartość dla mnie mają, bo sa stare i po przodkach. W najblizszym czasie chcę jeszcze kupić młynek ręczny do kawy także z Bolesławca. Mam też dostać stary drewniany młynek do pieprzu ale dopiero przed świętami. To ma byc prezent na Mikołaja. Pertraktuję też z mamą w sprawie mebli po babci. Na razie idzie ciężko.

Powoli zaczynam myśleć o Wigilii. W tym roku kupię wianek z szyszek na drzwi i oby nikt go nie ukradł. Kupiłam obrus. Jest biały i obszyty koronką. Mój stary- haftowany przez ciocię tuz po wojnie został poplamiony barszczem i sprać sie tego nie da. Kupiłam też haftowany ręcznie bieżnik.

Chcę kupić zestaw do grzania wina w sklepie garneczki...



Dziś odpoczywam. Poza pójściem na wybory. Muszę iść ale tym nie żyję. Będzie czytanie, będą filmy, będzie pisanie i czytanie wierszy. Może też zabiorę się za jakiś obraz. 
Na koniec ostatni... Kolory na zdjęciu znowu inne. Obraz wydaje sie smutny, płaski. Nie wyszła czerwień, oranż, fiolet, róż. Już nie wiem jak te zdjęcia robić. Chyba bez lepszego aparatu nic nie zdziałam.:(



Po jakimś czasie przestoju, ruszam do boju z dietą. Pełna mobilizacja. Chciałabym 4 kg do końca roku zrzucić. Koniec więc z podjadaniem bułek, sera i krokietów. Będą znowu same zupy. Moze jednak jeden posiłek dołożę, bo w końcu jesień. Jutro będzie moja ulubiona zupa z fasoli mung. To składniki. Fasola mung gotuje sie krótko.

- fasola mung
- czosnek
- cebula
- marchew
- seler
- pietruszka
- ziemniaki
- makaron
- śmietana
- oliwa lub masło
- sól
- pieprz
- ulubione zioła


2 komentarze:

  1. Bardzo ładny jest ten zestaw do grzania wina. Ja jeszcze nie myślę o świętach , ale chyba już najwyższy czas zacząć planować. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam