Codzienność

Codzienność

sobota, 23 listopada 2013

Listopadowe smutki, dieta, wytworki i kurczak dla Krzyśka...

Coś mi w tym roku listopad wyjątkowo nie pasuje, męczy mnie mgła, brak słońca, szare niebo i wcześnie zapadający zmrok, czekam na styczeń i czas gdy dnia zacznie przybywać i słońca będzie więcej tylko mrozów się boję. Na razie trwam i staram się nie poddawać smutkom ale melancholia nie odpuszcza. Maluję smutne obrazy i takie też piszę wiersze. Byle do wiosny a przynajmniej do pierwszych śniegów...


vedic art ,,Melancholia"


Posłuchaj

niebo szlocha
szarością
miesza krople i łzy


nagimi gałęziami
krzyczą drzewa
budząc tęsknotę
za słońcem
i ciepłem dłoni

wiatr
szepcze w kominie
to roznieca to tłumi płomień
szarpie włosy
chłodzi duszę

splatam warkocz
z sinych traw i wspomnień

czemu listopad
i twoje serce
są tak zimne


Odchudzanie mi  dobrze idzie, dieta dukana mi bardzo odpowiada i tak sobie myślę, że jeszcze jej  nie będę kończyć tak jak zamierzałam tylko pociągnę do osiągnięcia wagi 90 kilogramów. Może się uda te 3 kg jeszcze zrzucić przed świętami. Dobrze by było. Na Vitalii podjęłam zobowiązanie, że schudnę do wakacji do wagi 87 kilogramów co by mnie bardzo ucieszyło a później dalej do siedemdziesięciu paru kilogramów i dosyć bo ambicji większej nie mam i niższej wagi i tak nie utrzymam z powodu upodobania do gotowania i do jedzenia. W osiągnięciu celu powinien pomóc też rowerek stacjonarny bo te 6 kilometrów, które ,,przejeżdżam" codziennie to jak na mnie, osobę do tej pory unikającą wszelkiego ruchu, to dużo a nawet bardzo dużo. Jazda mnie specjalnie nie męczy i nawet się przy tym nie pocę. Może powinnam jeździć dłuższe dystanse albo chociaż 6 kilometrów na raz a nie na dwa razy jak to robię teraz? Trzeba będzie pomyśleć i rozważyć wszystkie z i przeciw...

Dzisiaj na obiad miałam ser z tuńczykiem we własnym sosie a Krzysiek kurczaka w warzywach z ryżem.

Pierś kurczaka
1/2 marchwi
kawałek selera
kawałek korzenia pietruszki
ząbek czosnku
spora cebula
sól
łyżka koncentratu pomidorowego
łyżka oleju
chili
papryka ostra
papryka słodka
kawałek papryki
łyżka groszku/niekoniecznie/

Pierś i cebule pokroić, dodać starte warzywa i dusić do miękkości. Zalać wodą, dodać przyprawy, groszek i koncentrat, zagotować. Można zagęścić mąką.

A na koniec zdjęcia podkładek pod kubki, które ostatnio zrobiłam bo zauroczyły mnie te mini serwetki. Myślę, że to nie koniec i powstanie ich więcej...




Miłej niedzieli. Zabieram się za przepisywanie książki. A później medytacja i zabieg Reiki dla dwóch koteczek z Niemiec...

11 komentarzy:

  1. trzymam mocno kciuki i gratuluję wytrwałości
    a wiersz - nadszedł czas odpoczynku, aby spełniło się to, za czym tak tęsknimy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Agatko... mnie też męczy brak słońca...ale co zrobić...
    co do diety... ograniczam się ze slodkościami... a tak poza tym marnie mi to jakoś idzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja już zapomniałam jak słodkości wyglądają...

      Usuń
  3. Piękny jesienny wiersz.Życze dużo wytrwałości i duzo słoneczka bo mnie też go bardzo brakuje.Dużo milutkich głasków dla kociaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wytrwałości to mi teraz potrzeba...

      Usuń
  4. Gratuluję! Wiem jak trudno jest schudnąć. Niestety aktualnie tuczę się :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jeszcze nie bardzo jest czego bo mi jeszcze do zrzucenia bardzo dużo pozostało...

      Usuń
  5. Witam już z własnego bloga,trzymaj się w tej diecie i jesiennych smutkach,chyba wszystkich dopadają,trzeba się z tym uporać.ANAIS

    OdpowiedzUsuń
  6. Dostałam nagrodę. Liebster blog award. Nagroda wiąże się z pewnymi zobowiązaniami - trzeba odpowiedzieć na 11 pytań i wskazać 11 blogów, które chciałoby się do tej nagrody nominować. Mają to być blogi, które zasługują na polecenie i które warto odwiedzać. Wybrałam Twój blog i oddaje pałeczkę w Twoje ręce – wymyślanie pytań też może być zajęciem na długi wieczór.
    Pozdrawiam serdecznie
    Gabrysia

    PS. moja lista pytań:
    I moje pytania:
    1. Twoje ulubione zajęcie w jesienne wieczory?
    2. Najpiękniejszy prezent otrzymany w dzieciństwie?
    3. Najstarsza zachowana pamiątka związana z przyjacielem z dzieciństwa?
    4. Twoja wymarzona podróż, którą chciałbyś odbyć?
    5. Preferujesz czytanie książek, czy oglądanie filmów?
    6. Najweselsze przeżycie/psikus z lat szkolnych?
    7. Wystrój domu - nowoczesność, czy starocie?
    8. Wypielęgnowane rabatki i grządki, czy "dzicz" naturalnego ogrodu?
    9. Najmilsza tradycja rodzinna?
    10. Ulubiona praca domowa lub kuchenna?
    11. Ulubiony rodzaj muzyki, której słuchasz zawsze i wszędzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zaszczycona i bardzo się cieszę...

      Usuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam