Codzienność

Codzienność

sobota, 21 marca 2020

sobota

Dziś byłam w sklepie i to dwa razy. Poszedł ze mną Krzysiek, ale do sklepu nie wchodził. Zakupy były ciężkie, więc niósł. W sklepie, a raczej koło sklepu za drugim razem pustki. Gdy poszłam rano był tlum i wróciliśmy z niczym. Towar był. Trochę rzeczy zamówiłam i znajoma wlaścicielka sklepu mi przywiozła. 
Przy okazji zrobiłam zdjęcia w lesie, bo droga do sklepu wiedzie przez las. Wiosny jeszcze za bardzo nie widać. Tęsknię do zieleni w lesie, a jest jeszcze szaro. Na ścieżce ścielą się zeszłoroczne, suche liście. Rozglądałam sie za baziami, ale nie natknęłam sie na nie. Czekam na forsycję.





W tygodniu byliśmy w ogrodzie. Ogarnęłam rabatkę z ziołami. Sporo ziól już cieszy oko. Jest oregano, tymianek, czosnek niedźwiedzi. Kiełkuje hyzop i estragon. Krzysiek nadal kopie ogródek. W piątek przygotowałam grzadkę i miałam posadzić  czosnek oraz porzeczki. Niestety złapał mnie deszcz... W doniczkach jest już szczawik w dwóch kolorach i lilie. Teraz zrobiło się chłodniej to nie będziemy wychodzić, ale czekam na wiosnę.
W ogrodzie będzie bób, czosnek, będą ziemniaki. Myśle o kapuście, ale obawiam sie bielinka. Moze posadzę w donicach salatę. Już mnie kuszą pomidory, ale zbiorów nie mam. Nie wiem co robie nie tak. Na krzaku jest 5 pomidorow. Nie mam też urodzaju ogórków.
Muszę kupić miętę, rabarbar i chrzan oraz szczaw. Chcę powiększyć grządkę na ziola.

Zaczynam sprzątać na święta. Na razie robię pranie za praniem w tym kapy, koce, firanki. Wkrótce Krzysiek zacznie myć okna. Smutne będą święta w tym roku bez S. On bardzo chce przyjechać, ale ja sie nie zgadzam, bo to niebezpieczne.



Kończy sie ziarno dla ptaków i muszę zamowić przez internet. Przesylka jest droga, ale ptaki musza jeść. Stołują sie u nas wróbelki, cukrówki,  kilka gołębi i sroka. Jest z natury drapieżna, a tu niespodzianka- je ziarno. Mama twierdzi, ze takich cudów jeszcze nie widziała...

6 komentarzy:

  1. Spróbuj posadzić pomidory koktajlowe które zawsze się udają

    OdpowiedzUsuń
  2. Słusznie postepujesz, nie czas na wizyty teraz, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kup płyn do zapylania pomidorów. W ogrodniczamian jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam ale nie kwitną po prostu, a ziemia dobra i nawóz daję...

      Usuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam