Codzienność

Codzienność

środa, 6 czerwca 2018

Koniec działań w kuchni

Ostatnio kombinuje i wymyślam, a w zasadzie przerabiam receptury kosmetyków. Zastępuję najczęściej droższe oleje maceratami na tańszych i hydrolaty naparami. Kilka receptur czeka na wypróbowanie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Chcę zrobić wreszcie swoje pierwsze kremy. Kombinuję z recepturami na kremy lekkie i nietłuste, bo mam cerę wprawdzie dojrzałą, ale nadal z lekką tendencją do przetłuszczania. Niedługo krem jakiś zrobię, bo te kremy, które kupiłam mi się kończą i coś muszę zdobyć nowego. Pierwszy chyba będzie krem na lanolinie i maceracie z bzu czarnego. Ma niby być nawilżający ale mnie się wydaje, że może wyjść tłusty. Sprawdzimy. Chcę od niego zacząć, bo nie ma mieszania fazy wodnej z olejową i przepis jest bardzo prosty do zrobienia. Później zrobię krem mieszany.

Krzysiek miał kilka dni wolnego i dzięki temu praca w kuchni się skończyła. Wszystko już prawie przeniesione i chaos zdaje się być opanowany. Kończę malować meble. Już bym dawno skończyła, ale draństwo strasznie wolno schnie. Brakuje jeszcze tylko półki na ikony ale myślę, że na razie jej wieszać nie będę. Zamówię jeszcze półkę do ganku nad drzwi i powieszę je w tym samym czasie. W ganku chce postawić butelki ozdobne, w kuchni ikony. Teraz czas na zakupy. Chcę nową suszarkę na talerze, koszyk wiklinowy, koszyk na pieczywo i na owoce, ustrojstwo do wyrabiania masła, balon do wina i parę drobiazgów typu kubki, otwieracze do konserw itp. Talerzy zmieniać nie będę. To nie szkodzi, że nie są kompletem. Może kupie z czasem kilka garnków, salaterek i miskę. Kuchnia ma być na tip top według moich standardów oczywiście. 





7 komentarzy:

  1. Inaczej sobie wyobrazalam Twoja kuchnie :( Serio masz zamiar trzymac te wszystkie torby i inne chamozieza szyba ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co do szyb to będą zasłonki ale i tak moja kuchnia nie jest na pokaz...Ma być wiejska jak sprzed lat i praktyczna

      Usuń
  2. ...a dla mnie jest bardzo ładna , mam podobną. Jest w moim stylu . Z tym , że ja mam miodowe szkła i nie widać środka. Jak dodasz zasłonki będzie super. Ja nie jestem miłośniczką nowoczesnych kuchni typu Ikea . Dla mnie te kuchnie wyglądaja jak laboratoria , nie mają duszy tylko nowoczesną estetykę. Gdzie nie pójdę wszędzie te same krzesła i kolor biały. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szafki moga byc . Ale to nowa kuchnia a w niej jeden wielki balagan.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taki styl właśnie lubię, a pozorny bałagan mi ni przeszkadza

      Usuń
  4. Fajna, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam