Codzienność

Codzienność

wtorek, 23 września 2014

Codzienność, zakupy, kurs i malowanie...

Mabon już minął i tym samym, nieodwołalnie skończyło się lato. Jesień powitała mnie chłodem i siąpiącym deszczem. Noce są bardzo zimne i od kilku dni śpię już przy zamkniętym oknie, naciągając koc na głowę. Chyba czas już wymienić koc na kołdrę. Dziś po południu rozpaliłam w piecu, żeby wilgoć z domu wygonić. Koty są szczęśliwe i grzeją się całym stadem. Też mnie rozgrzany, gadający piec cieszy. 
W ogrodzie niewiele już pozostało i przybywa pustych grządek. Wczoraj zebrałam resztę fasolki szparagowej. Dziś przyniosłam do domu papryki. Urosły mi 3 zielone. W tym roku posadziłam tylko na próbę. W przyszłym roku posadzę więcej, bo papryke bardzo lubię. Jutro będziemy jeść botwinkę z reszty buraków z ogródka.
Wczoraj sąsiad wyciął mi ostatnie suche drzewo. Za kilka dni Krzysiek wyrwie chaszcze w miejscu, gdzie mam posadzić zamówione wczoraj drzewka i krzewy. Zamówiłam papierówkę, czereśnię, ulenę, mirabelkę, 5 krzaczków malin i jeżynę bezkolcową.

Dziś na kolację będzie serek topiony, który wczoraj zrobiłam. Serek jest smaczny z ziołami.

Serek 

75 dkg twarogu najlepiej tłustego
łyżeczka sody oczyszczanej
kminek
tymianek
łyżeczka soli
3 łyżki jogurtu naturalnego

Twaróg rozdrobnić i wymieszać z sodą i solą. Odstawić na 2 godziny. Dodać jogurt i wymieszać, kminek i tymianek. Ustawić miskę nad garnkiem z gotującą się wodą i mieszać aż się rozpuści.

Ostatnio sporo maluję. Powstają obrazy akwarelowe  oraz malowane farbami akrylowymi. Jednym słowem pilnie się uczę. Bardzo lubie malowanie. Wycisza mnie i relaksuje. Zapisałam się też na kurs rysunku i malarstwa.









13 komentarzy:

  1. Ojejkuuuuu, coraz piekniejsze są Twoje pejzaże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze im sporo brakuje, ale rękę ćwiczę...

      Usuń
    2. To samo pomyślałam ,że coraz lepsze :-)

      Usuń
  2. Agatko jestem pod wrażeniem Twoich prac ....są piękne .

    OdpowiedzUsuń
  3. Prace piękne :)

    ...a jak będzie jesień Agato??!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będę się rozwijać...

      Usuń
  4. Jestem pełna podziwu.... piękne te pejzaże! Nadchodząca jesień stanie się na pewno atutem Twych malarskich pasji- czasu trochę więcej, gdy się z pola i ogrodu wszystko zbierze a i widoki za oknem godne uwiecznienia ;) pozdrawiam serdecznie i nie mogę się doczekać na zaprezentowanie kolejnych prac!
    http://niekoniecznie-perfekcyjnej-dolcevita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam serek topiony i robię podobnie.Coraz ładniej malujesz,jestem zachwycona Twoimi pracami.

    OdpowiedzUsuń
  6. no niestety jesień czuć już w powiewach zimnego wiatru.
    Dobrze, że się rozwijasz. Od roku prowadzę zajęcia artystyczne dla dorosłych w Olsztynie - też taki trochę kurs rysunku i malarstwa od podstaw, od zasad kompozycji i nauki tworzenia barw, więc mam okazję obserwować jak rozwijają się ludzie, którzy zaczynają malować. Też radzą sobie coraz lepiej, ale u Ciebie widać zdolności plastyczne. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mnie ucieszyłaś tymi zdolnościami...

      Usuń

dziękuję za odwiedziny i komentarze..pozdrawiam